Zgłoszenie znaku towarowego „Truth Social” złożone przez byłego prezydenta USA, Donalda Trumpa, zostało ostatnio odrzucone, ponieważ nazwa ta nie jest unikalna. Amerykański Urząd ds. Patentów i Znaków Towarowych odrzucił zgłoszenie wskazując, że takie oznaczenie nie posiada charakteru odróżniającego, co jest wymagane do objęcia danej nazwy ochroną.
W wydanej na początku sierpnia tego roku decyzji Urząd Patentów i Znaków Towarowych USA stwierdził, że nazwa „Truth Social” jest zbyt podobna do nazw używanych przez inne firmy, co może spowodować, że konsumenci będą zdezorientowani lub wprowadzeni w błąd co do komercyjnego źródła towarów lub usług opatrzonych oznaczeniem.
Brak rejestracji znaku towarowego jest kolejną przeszkodą dla raczkującego serwisu mediów społecznościowych, którego firma macierzysta niedawno ostrzegła, że na jej sukces może wpłynąć spadek popularności Trumpa lub dalsze kontrowersje, które podważają jego wiarygodność. Portal Truth Social jest prowadzony przez Trump Media & Technology Group.
Firma może odwołać się od decyzji i ma na to około sześciu miesięcy, jednak uzyskanie cofnięcia decyzji może być trudne. Urząd zwrócił bowiem w decyzji uwagę, że nazwa „Truth Social” jest podobna do oznaczeń dwóch innych firm: aplikacji społecznościowej True Social oraz Truth Network, chrześcijańskiej usługi radiowej. Zdaniem Urzędu, nazwa Truth Social jest łudząco podobna do zarejestrowanych już znaków.
Sieć Trumpa mogłaby co prawda dążyć do ugody z True Social lub Truth Network, ale jednocześnie serwis społecznościowy byłego prezydenta stoi teraz w obliczu ryzyka, że firmy te będą mogły egzekwować swoje prawa do znaków towarowych, szczególnie, jeśli nie darzą sympatią kontrowersyjnego byłego prezydenta.
Nie wiadomo więc, czy spółka Trumpa uniknie sporów sądowych.