Telewizja Sony Entertainment Television produkująca program „Shark Tank India” trafiła w środek zamieszania prawnego w związku z pozycjonowaniem reklam i rzekomymi naruszeniami praw do znaków towarowych.
Pathik Patel, założyciel firmy Fit & Flex, który wygrał jeden z odcinków indyjskiego wydania programu „Shark Tank”, wysłał do właściciela telewizji Sony Entertainment wezwanie, w którym zarzucił Sony Entertainment Television zawieszenie jego konta reklamowego bez uzasadnionej przyczyny. Patel wyraził swoją frustrację z powodu rzekomego niesprawiedliwego traktowania jego firmy przez producenta „Shark Tank India”, z powołaniem się na zarzuty naruszeń znaków towarowych i zawieszenie jego konta reklamowego.
Program „Shark Tank India” emitowany przez Sony Entertainment Television, którego premiera miała miejsce w 2021 r., a obecnie trwa jego trzeci sezon, w dalszym ciągu budzi kontrowersje. Najnowsza awantura dotyczy założyciela marki odżywczej żywności Fit & Flex, który oskarżył kanał o nieuczciwe zawieszenie mediów społecznościowych jego firmy. Zarzuca on Sony Entertainment Television zawieszenie konta reklamowego Fit & Flex bez uzasadnionej przyczyny. Patel wskazał, że telewizja, po umieszczeniu fragmentów programu w jego mediach społecznościowych, atakowała posty zawierające klipy z odcinka „Shark Tank”, po czym doprowadziła do zablokowania jego konta reklamowego, cofnęła publikację strony firmy na Facebooku i wyłączyła funkcję współpracy w serwisie na koncie marki.
Jest to o tyle ciekawe, że wyemitowany odcinek mógł być wykorzystywany w celach marketingowych przez 3 miesiące od daty jego emisji, ale treści reklamowe Fit & Flex zostały usunięte w ciągu 25 dni.
Patel powiedział prasie, że Fit & Flex kontynuowało wysiłki, aby rozwiązać problem, ale bez powodzenia. On sam kontaktował się zarówno z Meta, jak i z Sony, aby pomóc w znalezieniu rozwiązania, ale nie otrzymał żadnej odpowiedzi.