Znak towarowy i (nie)przyjaciele

Piosenkarz Pharrell Williams toczy bitwę prawną z autorem piosenek Chadem Hugo o znak towarowy „The Neptunes”.

 

Chad Hugo oskarżył swojego byłego kolegę z zespołu producenckiego o nieuczciwe dążenie do uzyskania wyłącznej kontroli nad znakiem towarowym „The Neptunes”. Pełnomocnicy Hugo złożyli skargę do amerykańskiego sądu federalnego, oskarżając Pharrella o próbę rejestracji znaku towarowego bez konsultacji ze swoim byłym partnerem biznesowym.

The Neptunes są powszechnie uważani za jeden z najbardziej wpływowych duetów producenckich w muzyce popularnej, współpracujący z ogromną grupą artystów. W 2003 r. duet wyprodukował 43% utworów odtwarzanych w amerykańskim radiu. W tym samym roku wydali oni składankę „Clones”, na której wystąpili tacy artyści jak Busta Rhymes, Nelly, Pusha T, Snoop Dogg i Kelis. Przyjaciele z dzieciństwa są najbardziej znani ze swojej pracy przy takich utworach jak „Hot in Herre” rapera Nelly’ego, „Drop It Like It’s Hot” Snoop Dogga czy „Hollaback Girl” Gwen Stefani.

W myśl skargi, ignorując i wykluczając Chada Hugo ze wszystkich wniosków złożonych przez zgłaszającego znak „The Neptunes”, zgłaszający dopuścił się oszustwa w zakresie zabezpieczenia znaków towarowych i działał w złej wierze. Pełnomocnik Pharrella Williamsa wystosował oświadczenie prasowe, w którym wskazał, że celem dokonania zgłoszenia było upewnienie się, że osoba trzecia nie przejmie znaku towarowego oraz zagwarantowanie Chadowi Hugo i Pharrellowi Williamsowi udziału w jego własności.

Druga strona sporu wskazuje, że jeśli zamiarem Williamsa było włączenie Hugo do zgłoszenia, powinien był zarejestrować znak w imieniu obu panów, a nie we własnym.