Dobre. Czyste. Wprowadzające w błąd.

Założona przez aktorkę Gwyneth Paltrow firma Goop spotkała się pozwem dotyczącym znaku towarowego w kwestii kilku jej produktów dla kobiet.

 

Amerykańska firma Good Clean Love Inc. pozwała w USA firmę Gwyneth Paltrow, specjalizującą się w produktach do higieny kobiecej, zarzucając jej sprzedaż produktów przy użyciu łudząco podobnego do jej własnego znaku towarowego i stwarzania prawdopodobieństwa wprowadzenia konsumentów w błąd co do pochodzenia produktów.

GCL twierdzi, że firma Goop Inc – założona w 2008 r. – celowo używa hasła reklamowego „Good. Clean. Goop” do oznaczania swoich produktów, aby móc korzystać z już znanego znaku towarowego GCL „Good Clean Love” dla produktów kosmetycznych z podobnej kategorii. Jak wynika z pozwu, produkt Goop rzekomo naruszający prawa do znaku towarowego nosi nazwę „The Pleasure Seeker Daily Chews”.

Założona w 2003 r. firma GCL twierdzi, że spędziła ponad 20 lat na budowaniu swojej marki jako zaufanego dostawcy produktów dla kobiet, w tym artykułów higienicznych. GCL wskazuje, że wykorzystuje opatentowaną technologię Bio-Match do opracowywania swoich produktów i używa swoich znaków towarowych dla tych produktów od ponad dziesięciu lat. Spółka wskazuje również, że wiele towarów, które Goop reklamuje za pomocą hasła „Good. Clean. Goop”, zawiera agresywne chemikalia. Naruszenie przez Goop jej znaków towarowych może więc wprowadzić konsumentów w błąd, jako że będą oni przekonani, że produkty GCL również zawierają szkodliwe substancje.

Powodowa spółka twierdzi również, że nie może konkurować z nasyceniem rynku przez produkty Goop, a zarzucane tej ostatniej naruszenie zagraża jej zdolności do rozszerzenia działalności na inne linie produktów. Sporne hasło reklamowe Goop ma być łudząco podobny pod względem brzmienia, wyglądu i ogólnego wrażenia handlowego, ponieważ oba dominujące w nim określenia są identyczne. Spółka wskazuje, że użycie w oznaczeniu nazwy GOOP nie neguje podobieństwa między znakami, ale może wywołać odwrotne wprowadzenie w błąd, w wyniku czego konsumenci uwierzą, że źródłem produktów Good Clean Love jest Goop, a nie Good Clean Love.