TEN uniwersytet

Uniwersytet Stanowy Ohio zakończył spór o znak towarowy „THE”. Uczelnia wyższa właśnie oficjalnie zarejestrowała znak towarowy dla słowa „THE” po prawie trzyletniej walce o jego uzyskanie.

 

Uniwersytet w Columbus będzie używał znaku towarowego „THE” dla markowych produktów związanych ze szkołą i sprzedawanych za jej pośrednictwem. „THE” było okrzykiem motywacyjnym w społeczności stanu Ohio od wielu lat, jak wskazały władze uczelni.

Uniwersytet złożył wniosek w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych USA w 2019 r. po tym, jak projektant mody Marc Jacobs również złożył wniosek o rejestrację identycznego znaku towarowego.  W ubiegłym roku uniwersytet i projektant osiągnęli porozumienie, które pozwala obu podmiotom na rejestrację produktów marki „THE”, jak również ich licencjonowania, jednak dla różnych towarów.

Zgodnie z oświadczeniem władz uczelni, znak towarowy i program licencyjny uniwersytetu generują średnio ponad 12,5 miliona dolarów rocznie przychodu, co zapewnia finansowanie programów uniwersyteckich i stypendiów studenckich. Według szkoły wyższej, zaczęła ona używać słowa „THE” wraz ze swoją nazwą w 1986 r., kiedy to uczelnia wprowadziła nowe logo w nadziei na odejście od starego symbolu „OSU”. Posunięcie to miało po części odróżnić ją od dwóch innych szkół o tych samych inicjałach – Oregon State University i Oklahoma State University.

Tendencja do podkreślania słowa „THE” pojawiła się w połowie lat 90., kiedy to szkoła zarządziła, aby reprezentująca ją drużyna piłkarska używała go podczas przedstawiania się. Stało się to memem po wyświetleniu transmisji ligi NFL zawierającej klipy z graczami wypowiadającymi swoje imiona i swoje macierzyste uczelnie. Absolwenci OSU podkreślali, że pochodzą z „THE Ohio State University”. Sytuacja została nawet sparodiowana w popularnym programie rozrywkowym „Saturday Night Live”.