FIFA w Metaverse

FIFA rozszerza swoją działalność na Metaverse, składając wnioski o rejestrację znaków towarowych dla sprzętu VR i nie tylko.

 

FIFA to globalny organ zarządzający piłką nożną, znany nie tylko miłośnikom sportu na żywo, ale i piłki nożnej w postaci gry na konsolę. FIFA postanowiła też najwyraźniej eksplorować nie tylko boiska piłkarskie, ale i środowisko Metaverse oraz wirtualną rzeczywistość. Ten ogólnoświatowy sportowy organ złożył niedawno wnioski o rejestrację znaków towarowych w dziewięciu różnych kategoriach w ramach inicjatywy „WE ARE”. Jeśli zostanie przyznana, ochrona miałaby obejmować nie tylko sprzęt VR, ale również gry i elementy modowe – odzież, obuwie i dodatki.

Ta sportowa organizacja całkiem nieźle podąża za trendami – wprowadziła innowacyjne usługi cyfrowe, takie jak wirtualna replika stadionu mistrzostw świata i wciągająca aplikacja do angażowania fanów piłki nożnej. Oprócz działań związanych z wirtualną rzeczywistością, FIFA bada też potencjał niezamiennych tokenów NFT, czemu miałaby służyć usługa „FIFA+Collect” we współpracy z Algorand, firmą zajmującą się technologią blockchain.

Nowo zgłoszone znaki towarowe mają na celu zabezpieczenie szeregu przyszłych usług online, od dostosowanych sesji fitness po transmisje na żywo z wydarzeń sportowych. FIFA nie ogranicza się jednak tylko do usług. Znaki miałyby obejmować również udostępnianie wirtualnego sprzętu sportowego i akcesoriów, a więc wszystkiego do korzystania w cyfrowym świecie.

Co ciekawe, FIFA nawiązała już wcześniej, przy okazji Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2022 r., współpracę z platformą Metaverse Upland.