Świąteczna gwiazda (ale nie królowa)

Mariah Carey raczej nie będzie miała wesołych Świąt – wniosek amerykańskiej piosenkarki o zarejestrowanie znaku towarowego „Queen of Christmas” został odrzucony przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych.

 

Zgłoszenie amerykańskiej gwiazdy zostało odrzucone po tym, jak jej firma nie odpowiedziała w terminie na sprzeciw wniesiony przez inną piosenkarkę. Znak towarowy dałby jej prawo do powstrzymania innych przed używaniem tytułu Królowej Świąt Bożego Narodzenia w muzyce i na wielu towarach. Carey nie powiodły się również próby zarejestrowania skrótu „QOC” i „Princess Christmas”, chociaż diva stała się synonimem okresu świątecznego od czasu wydania w 1994 r. utworu „All I Want for Christmas Is You”, który był również od tej pory wykorzystywany w wielu okołoświątecznych filmach, w tym w hicie „To właśnie miłość”.

Firma Carey, Lotion LLC, złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego w okresie świątecznym w zeszłym roku, co doprowadziło do tego, że inna piosenkarka, Elizabeth Chan, podjęła w sierpniu 2022 r. działania mające zablokować konkurentce uzyskanie rejestracji.

Chan, nazwana „Królową Świąt” przez The New Yorker w 2018 r. za to, że co roku przez dekadę wydawała oryginalne świąteczne płyty, skrytykowała Carey za próbę zarabiania na świętach Bożego Narodzenia. W sprzeciwie wobec zgłoszenia Chan wskazała, że Boże Narodzenie jest dla wszystkich i nikt nie powinien komercyjnie monopolizować tego święta.

Firma Carey nie odpowiedziała na czas na sprzeciw, wobec czego znak towarowy nie został zarejestrowany.