Kim jest dziecko z etykiety Gerber?

Ann Turner Cook, twarz której znają miliony ludzi na całym świecie kupujących produkty spożywcze dla dzieci, zmarła w wieku 95 lat. Ann Turner Cook to oryginalna „Gerber Baby”, dziecko, którego buzia była nadrukowywana na tysiącach produktów na przestrzeni pokoleń.

 

Niektóre ze znaków towarowych od razu zapadają w pamięć konsumentów i są darzone wielką sympatią. Tak właśnie stało się ze znakiem pakowanych w słoiczki posiłków dla dzieci marki Gerber. Gerber jest najbardziej znany ze swoich odżywek i mieszanek dla niemowląt, ale sprzedaje również odzież dziecięcą, ubezpieczenia na życie i inne produkty. Szkic twarzy nieco zdziwionego malucha ze słoiczków jest kultowym logo Gerber od ponad 90 lat.

Wszystko zaczęło się od konkursu, który firma zorganizowała, aby znaleźć twarz do kampanii reklamowej żywności dla niemowląt. Dorothy Hope Smith, sąsiadka rodziny Cook, zgłosiła w nim szkic węglem, który przedstawiał malutką panią Cook i wskazała, że dokończy obrazek, jeśli wygra konkurs. Sędziowie konkursu zakochali się jednak w twarzy dziecka i nalegali, aby rysunek pozostał tylko szkicem. Wizerunek szczęśliwego, zdrowego malucha miał wkrótce stać się rozpoznawaną i kochaną na całym świecie twarzą, która zapoczątkowała markę.

Co ciekawe, tożsamość przedstawionego na etykiecie dziecka pozostawała tajemnicą aż do 1978 r.

W dorosłym życiu Ann Turner Cook została powieściopisarką i nauczycielką angielskiego. Marka produktów dla dzieci opatrzonych jej twarzą stała się zaś jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie.