Tinder wygrywa z konkurencją

Aplikacja randkowa Muzmatch będzie musiała zmienić nazwę ze względu na spór o znak towarowy. Amerykański gigant na rynku randek on-line, Match Group, stojący za sukcesem Tindera i OkCupid, wygrał sądową batalię z brytyjską aplikacją randkową dla muzułmanów po tym, jak oskarżył jej właściciela o dokonywanie czynów nieuczciwej konkurencji.

 

Muzmatch to największa na świecie muzułmańska aplikacja do randek. Teraz może jednak stracić prawo do używania swojej nazwy po przegranej z Match Group. Brytyjski sąd ds. własności intelektualnej orzekł w kwietniu tego roku, że nazwa „Muzmatch” naruszyła prawa do znaków towarowych Match Group, która jest pionierem koncepcji randkowania online – spółka rozpoczęła taką działalność już ponad 20 lat temu.

Sąd stwierdził, że pozostawienie nazwy „Muzmatch” w obrocie doprowadziłoby do wprowadzenia w błąd konsumentów poprzez przyjęcie przez nich, że ​​towary i usługi oferowane przez Muzmatch są w jakiś sposób związane z Match Group lub od niej pochodzą.

Amerykańska spółka, której wartość rynkowa wynosi około 37 miliardów dolarów, oskarżyła Muzmatch o zbytnie wzorowanie się na znanych markach randkowych w celu zwiększenia swoich szans na rynku. Muzmatch, który ma 6 milionów użytkowników na całym świecie, miał używać w metadanych swojej witryny słów kluczowych „match” i „Tinder”, aby kierować ruch internetowy na platformę. Na swoją obronę Muzmatch wskazywał, że oznaczenie Muzmatch jest grą słów „muzułmanin” i „dopasowanie”.

Dyrektor Muzmatch, Shahzad Younas, zapowiedział, że odwoła się od wyroku. Younas uruchomił Muzmatch w 2011 r. w celu zapewnienia samotnym muzułmanom bezpiecznego środowiska do spotkań online.