Cartier rezygnuje ze sporu o znak towarowy

Chociaż w sporach o znaki towarowe zazwyczaj to małe firmy są atakowane, czasem to większy jednak rezygnuje. Luksusowa marka biżuterii Cartier zrzekła się roszczenia dotyczącego naruszenia praw do znaku towarowego przeciwko jubilerowi z Florydy.

 

W marcu 2018 r. właściciel luksusowej marki biżuteryjnej Cartier oskarżył Nemaro Jewelers, firmę jubilerską z Florydy, o nieuczciwe wykorzystywanie znaków towarowych Cartier. Nemaro Jewelers miało też dokonywać czynu nieuczciwej konkurencji w postaci niewolniczego naśladownictwa towarów – wzorów biżuterii.

Cartier to marka znana choćby ze śpiewanej przez Marilyn Monroe filmowej piosenki o tym, że diamenty są najlepszymi przyjaciółmi dziewczyny. Firma posiada w USA prawo do znaku towarowego „Love” dla pierścionków i innej biżuterii oraz do znaków „Love bracelet” i „Cartier”. Wszystkie te oznaczenia miały być naruszane przez Nemaro. Firma ta miała również, zdaniem Cartier, oferować imitacje kolekcji „Love”, sprzedawanej przez tego luksusowego jubilera, której elementem były bransoletki w postaci płaskiej obręczy z unikalnym diamentowym wzorem. Wprowadzanie przez Nemaro podobnych produktów miało działać w szkodliwy sposób na rozpoznawalność i renomę marki Cartier.

Co więcej, produkty miały być podobnie pakowane, w charakterystyczne czerwone pudełko, w jakim sprzedawane są luksusowe błyskotki od Cartier. Wszystko to razem mogło wprowadzić przeciętnego konsumenta w błąd co do pochodzenia biżuterii.

Być może obie firmy jubilerskie zawarły ugodę, ponieważ kilka dni temu Cartier wycofał pozew. Taki sposób rozwiązania sporu bywa czasem dużo bardziej skuteczny, niż ciągnące się latami postępowanie przed sądem. Przeciążone nawałem spraw sądy nie są w stanie orzekać szybko, tym bardziej w sprawach z zakresu własności przemysłowej, gdzie potrzebna jest specjalistyczna wiedza. W wypadku ugody obie strony muszą być jednak chętne do rozmów.