Potwory i spółka

Monster Energy Drink to napój energetyczny wprowadzony na rynek przez firmę Hansen Natural Company (obecnie Monster Beverage Corporation) w 2002 r. Napój, obecny również w Polsce, jest oferowany w czarnej puszce z zielonym, rozdartym logo w kształcie litery M. Firma znana jest również ze sponsorowania wielu wydarzeń z zakresu sportów ekstremalnych, takich jak UFC, BMX, Motocross, skateboarding i snowboard, a także e-sportu. We współpracy z Outbreak Presents, Monster Beverage  promuje też wiele zespołów muzycznych z różnych państw, takich jak Asking Alexandria, The Word Alive, Maximum the Hormone i Five Finger Death Punch.

Pod marką Monster w USA sprzedaje się 34 różne napoje, w tym linie Monster Energy, Java Monster, Extra Strength, Import, Rehab i Muscle Monster. W Polsce jest ich sporo mniej, ale nadal są na rynku bardzo popularne. Jedna z odmian napoju zapewne mogłaby nazywać się Monsters Unleashed. Nie jest to jednak marka kolejnej wersji napoju, ale znak towarowy, który chciała zarejestrować w USA spółka Marvel Comics.

„Monsters Unleashed” (z ang. „uwolnione potwory”) to tytuł komiksu Marvela z 1973 r. Czarno-biały magazyn komiksowy „Monsters Unleashed” zawierał głównie horrory, zarówno oryginalne, jak i przedrukowywane, w tym z innych komiksów od Marvel Comics. Pojawiały się w nim takie postacie, jak potwór z bagien Man-Thing, marvelowska wersa potwora Frankensteina, bestialski Wendigo, poszukiwacz przygód Gullivar Jonesa czy superbohaterka Tigra.

Marvel wznowił w tym roku komiks „Monsters Unleashed” jako mini-serial, w którym potwory pojawiły się na Ziemi, by walczyć z superbohaterami Marvela. W tym celu komiksowa spółka chciała zarejestrować znak towarowy będący tytułem komiksu. Monster Beverage uważało jednak, że jest to oznaczenie zbyt podobne do nazwy ich własnego produktu. Producent napojów złożył sprzeciw wobec rejestracji znaku. Podstawą sprzeciwu były znaki towarowe „Monster Energy” i „Unleash The Beast”. Marvel chciał rozwiązać spór ugodowo, ograniczając wykaz towarów i usług swojego znaku, jednak Monster Beverage nie uznał tego za wystarczające.

Finalnie, latem 2018 r., Marvel stwierdził najwyraźniej, że gra z potworami spuszczonymi ze smyczy jest niewarta świeczki i wycofał zgłoszenie znaku towarowego. Skoro spółka nie ma w planach dalszej produkcji serialu ani też publikacji komiksu, rzeczywiście długotrwały sądowy spór nie byłby tu najlepszym rozwiązaniem.