Koniec walki między American Airlines a Expedią

Linie lotnicze American Airlines i internetowa wyszukiwarka lotów i hoteli Expedia zakończyły właśnie ugodowo spór dotyczący znaku towarowego American Airlines, który był wykorzystywany w internetowym programie rabatowym Add-On Advantage Expedii.

 

W październiku 2018 r. amerykańskie linie lotnicze złożyły pozew, twierdząc, że logo Expedia Add-On Advantage naruszyło prawa do znaków towarowych programu lojalnościowego AAdvantage, a firma Expedia naruszyła w tym czasie wcześniej zawarte umowy z liniami lotniczymi. Expedia w odpowiedzi na pozew zaprzeczyła stawianym jej zarzutom.

American Airlines twierdziły, że marka „Add-On Advantage” wykorzystywana dla programu lojalnościowego wyszukiwarki Expedia narusza ich amerykańskie znaki towarowe „AAdvantage”. Jeśli chodzi o rzekome naruszenie umów przez Expedię, to spółka podobno naruszyła amerykańskie aneksy do umów zawartych z Airlines Reporting Corp. i International Air Transport Association. Umowy te umożliwiły spółce Expedia używanie amerykańskich znaków towarowych „AAdvantage” w ograniczony sposób, o ile nie powodowałoby to wprowadzenia w błąd i naruszeń praw w odniesieniu do własności intelektualnej linii lotniczej. Expedia miała też nie wykorzystywać i nie zgłaszać na swoją rzecz bez zgody American Airlines żadnych oznaczeń, które mogłyby naruszać prawa tych ostatnich.

Sąd federalny w Teksasie umorzył teraz postępowanie po tym, jak obie strony wniosły o to po zawarciu ugody. Tak szybkie zawarcie ugody zasługuje na podziw, ponieważ zazwyczaj ustalanie warunków porozumienia zajmuje znacznie więcej czasu. Szczegóły ugody nie zostały opublikowane. Wygląda jednak na to, że podstawowa mechanika i funkcjonalność programu Expedia Add-On Advantage pozostają niezmienione.

Expedia nadal reklamuje program Add-On Advantage, który pozwala klientom uzyskać zniżki na ceny hoteli lub wynajem samochodu.