X pozywa X

Firma X Corp Elona Muska otrzymała niedawno pozew dotyczący znaku towarowego wniesiony przez agencję marketingową.

 

X Corp, firma wcześniej znana jako Twitter, została 2 października 2023 r. pozwana przed sądem federalnym na Florydzie przez firmę zajmującą się marketingiem prawniczym, która twierdzi, że nowa nazwa giganta mediów społecznościowych narusza jej znak towarowy zawierający literę „X”.

W pozwie złożonym przez X Social Media wskazano, że X Corp, którego właściciel Elon Musk rozpoczął w lipcu tego roku zmianę marki na „X” z poprzednio znanej i lubianej nazwy „Twitter”, prawdopodobnie wywołała wśród konsumentów wprowadzenie w błąd co do pochodzenia świadczonych przez siebie usług.

Sprawa wydaje się być pierwszym z wielu sporów, które mogą zaistnieć wokół nowego oznaczenia firmy Muska w związku z literą „X”, która jest powszechnie używana w brandingu technologicznym. Litera „X” jest bowiem zawarta w setkach znaków towarowych należących do takich firm, jak Microsoft i Meta Platforms. Co ciekawe, niedawno firma X Corp złożyła kolejny wniosek o zarejestrowanie własnych znaków towarowych obejmujących tę literę.

X Social Media z siedzibą na Florydzie to agencja reklamowa z ofertą skierowaną do firm prawniczych, w szczególności zajmujących się sporami sądowymi z zakresu deliktów zbiorowych. Na jej stronie internetowej podano, że Jacob i Roseanna Malherbe założyli agencję w 2015 r., aby ułatwić kontakt mieszkańcom Florydy z prawnikami po wycieku ropy w Zatoce Meksykańskiej. W pozwie stwierdzono, że agencja używa nazwy „X Social Media” od 2016 r. i jest też właścicielem znaku towarowego, który ją obejmuje. Firma twierdzi, że zainwestowała ponad 400 milionów dolarów w reklamy na Facebooku, aby dotrzeć do potencjalnych klientów.