Wirtualny Mercedes

Mercedes Benz przygotowuje się do działań w Metaverse, co widać po nowych zgłoszeniach znaków towarowych producenta luksusowych samochodów. Mercedes Benz zgłosił takie znaki towarowe na oznaczenia „Mercedes Benz”, „Mercedes”, „S-Class”, „G-Class” i „Maybach”, przygotowując się do dalszych działań marketingowych w tym zakresie.

 

Zgłoszenia znaków towarowych zostały złożone w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) 14 grudnia tego roku i jasno wskazują na plany dotyczące wprowadzenia do obrotu obszernej listy wirtualnych towarów i usług finansowych. Obejmują one m. in. tokeny NFT i programy komputerowe w zakresie mebli, tekstyliów, odzieży, akcesoriów, produktów kosmetycznych, perfum, żywności i napojów, dzieł sztuki, zabawek, kart do kolekcjonowania czy urządzeń audiowizualnych i fotograficznych, do użytku online i w wirtualnych światach online.

Usługi finansowe, o których najwyraźniej myśli Mercedes Benz, obejmują udostępnianie waluty cyfrowej lub tokenów cyfrowych do użytku przez członków społeczności internetowej za pośrednictwem globalnej sieci komputerowej czy usługi wymiany walut cyfrowych.

Zgłoszenia znaków towarowych dotyczących Metaverse zostały dokonane prawie rok po tym, jak Mercedes Benz uruchomił swój pierwszy projekt NFT, co miało miejsce w styczniu tego roku. Projekt zadział się we współpracy z Art2People i dotyczył pięciorga artystów, którzy stworzyli własne, unikalne cyfrowe interpretacje samochodu Mercedes-Benz klasy G.

W maju tego roku Mercedes-Benz został też, jako jedyny producent samochodów, członkiem-założycielem konsorcjum luksusowych marek Aura Blockchain, dostarczającego gotową do użycia, najnowocześniejszą technologię blockchain i NFT.