Sklepowe walki

Sieci dyskontów Tesco i Lidl walczą o znak towarowy dla żółtego koła na niebieskim tle przed sądem w Wielkiej Brytanii. Największa brytyjska sieć handlu detalicznego, Tesco, próbowała w październiku 2022 r. znowu podnieść swoje roszczenia przeciwko niemieckiemu dyskontowi, informując londyński sąd, że Lidl złożył wniosek o rejestrację znaku towarowego w złej wierze.

 

Tesco wniosło pozew wzajemny przeciwko Lidlowi w 2021 r., w odpowiedzi na pierwotny pozew Lidla, w którym stwierdzono, że Tesco próbowało w nieuczciwy sposób wykorzystać logo w postaci żółtego koła na niebieskim tle, aby promować swoje karty klubowe. Tesco twierdziło, że Lidl zarejestrował znak towarowy swojego logo bez elementu słownego „Lidl” jedynie w celu używania go wraz ze swoich powszechnie używanym logo. Sąd niższej instancji oddalił co prawda to roszczenie Tesco w czerwcu tego roku, jednak supermarket zaskarżył postanowienie do londyńskiego sądu apelacyjnego wskazując, że samo oznaczenie żółtego koła na niebieskim tle nigdy nie było samodzielnie używane w charakterze znaku towarowego.

Podstawową argumentacją Lidla jest to, że Tesco, używając zbyt podobnego oznaczenia, skopiowało logo Lidla w celu wykorzystania pozytywnych skojarzeń konsumentów z marką Lidl w zakresie wysokiej jakości towarów sprzedawanych po niskiej cenie.

Z dokumentów złożonych przez Tesco w toku postępowania sądowego wynika również, że wielu klientów sieci uważa, że ​​logo Tesco dotyczące programu zniżkowego „Clubcard Price” jest logiem Lidla. Rozprawa przed Sądem Najwyższym w Londynie w kwestii pierwotnego pozwu Lidla i pozostałych pozwów wzajemnych Tesco ma się odbyć na początku przyszłego roku.