Wirtualna Formuła 1

Formuła 1 dołączyła właśnie do grona podmiotów chętnych na posiadanie znaków towarowych do użytku w wirtualnej rzeczywistości metaverse. F1 dokonała zgłoszenia nowych znaków towarowych, które obejmują wirtualne waluty i inne elementy metaverse.

 

Formuła 1 ujawniła swój plan stworzenia centrum walut cyfrowych wokół ligi wyścigów samochodów sportowych poprzez rozszerzenie swojego znaku towarowego dla wykorzystania zasobów cyfrowych. Zgłoszenie obejmuje m. in. niewymienialne tokeny NFT i rynek cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich, jak również metaverse i wydobycie wirtualnych kryptowalut. Znaki miałyby też chronić usługi rozrywkowe wykorzystujące towary wirtualne, a mianowicie dzieła sztuki nie do pobrania czy też programy rozrywkowe do emisji w wirtualnych światach online, środowiskach wirtualnych, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości.

Osiem znaków towarowych zgłoszonych przez F1 jest wyraźnym sygnałem, że organizacja zajmująca się wyścigami samochodowymi zamierza być pionierem w społeczności Web 3.0. To nie pierwszy raz, kiedy Formuła 1 wyraziła zamiar zgłoszenia znaku towarowego związanego z branżą aktywów cyfrowych. Zaledwie miesiąc temu F1 zarejestrowała też NFT w związku z inauguracyjnym Grand Prix Las Vegas zaplanowanym na 2023 rok.

Dostawcy usług związanych z zasobami wirtualnymi zawsze zwracali się do F1 jako platformy reklamowej, aby dotrzeć do większej liczby klientów, biorąc pod uwagę dużą liczbę obserwowanych przez wielu fanów wyścigów wydarzeń. Przykładowo, serwis Crypto.com został inauguracyjnym partnerem serii wyścigów F1. Również inne firmy zajmujące się aktywami cyfrowymi zaczęły ostatnio sponsorować zespoły F1. Bybit i Red Bull Racing zarobiły 50 milionów dolarów rocznie na takim partnerstwie, podczas gdy sieć Fantom ogłosiła sponsorowanie Scuderia AlphaTauri w ramach działań mających na celu zwiększenie popularności F1.