Whisky Jack Daniels w metaverse

Producent whisky Jack Daniels walczy o prawa do znaku towarowego dla wirtualnych napojów. Coraz więcej globalnych marek w coraz większym stopniu wykorzystuje korzyści płynące z włączenia do swoich usług niewymienialnych tokenów NFT do użytku w metaverse. Również globalna marka whisky Jack Daniels wyraziła ostatnio zainteresowanie metaverse, dokonując zgłoszeń trzech znaków towarowych.

 

Firma złożyła wniosek o znaki towarowe w amerykańskim urzędzie 13 września tego roku. Zgodnie ze zgłoszeniem, wirtualny Jack Daniels ma dotyczyć równie wirtualnych napojów, naczyń barowych i odzieży, ale też cyfrowych portfeli i przedmiotów kolekcjonerskich.

​​Jack Daniels dołącza do wielu marek konsumenckich i osób prywatnych interesujących się już teraz możliwą działalnością w metaverse, mimo że branża ta jest jeszcze w powijakach. Inna wyróżniająca się znaczną skalą działania marka, które podąża podobną ścieżką, to np. producent czekolady Mars Inc., który złożył wniosek o znak towarowy NFT dla swojej popularnej marki M&M’s.

Inne firmy spożywcze, które zapuszczają się w metaverse, to McDonald’s i KFC. Najwyraźniej burgery i smażone kurczaki mają być oferowane nie tylko w realnym świecie, ale również i w tym wirtualnym.

Wzrost liczby wiodących marek w zakresie objęcia ochroną oznaczeń tokenów NFT w metaverse jest również widoczny ze względu na całkowitą liczbę zgłoszeń znaków towarowych związanych z kryptowalutami w Stanach Zjednoczonych. Od 1 stycznia do 31 sierpnia 2022 r. liczba ta przekroczyła 3600. Warto zauważyć, że w 2021 r. liczba zgłoszeń w tym zakresie wyniosła 3516 za cały rok.

Pomimo pewnej niepewności dotyczącej możliwości działalności w metaverse i zysku z niej, warto zauważyć, że sektor NFT staje się kluczowym elementem interakcji marek i ich kontaktu z klientami