House of Zana wygrywa z Zarą

Właścicielka butiku House of Zana wygrała walkę o znak towarowy z Zarą. Amber Kotrri, która prowadzi sklep House of Zana, udało się przekonać brytyjski urząd, że jej znak towarowy nie będzie wprowadzał konsumentów w błąd co do ewentualnych powiązań z najbardziej znaną marką koncernu Inditex.

 

Zara argumentowała w sporze, że ​​między dwiema markami istnieje wysoki stopień podobieństwa wizualnego i fonetycznego. Rozpatrujący sprawę sąd uznał jednak, że powiązanie to jest zbyt nieistotne. Gigant mody, który ma sklepy na całym świecie, próbował najpierw namówić Amber Kotrri, która prowadzi House of Zana, sklep specjalizujący się w ręcznie robionych kimonach, do zmiany nazwy, nie była to jednak próba zwieńczona powodzeniem.

Zara sprzeciwiła się zgłoszeniu znaku towarowego argumentując, że nazwa małego sklepu jest „koncepcyjnie identyczna” z nazwą sieci i że przeciętny klient prawdopodobnie pomyli obie marki. Zbytnie podobieństwo obu nazw miało, zdaniem Inditexu, powodować ryzyko wprowadzenia konsumentów w błąd co do pochodzenia produktów.

Firma House of Zana, która po raz pierwszy uruchomiła swoją działalność online w 2018 r., specjalizuje się w etycznie pozyskiwanej i zrównoważonej odzieży wysokiej jakości. Słowo Zana oznacza „wróżkę” w języku albańskim – kraju, w którym firma powstała i ma studio produkcyjne. House of Zana ma jeden mały sklep w północno-wschodniej Anglii i stronę internetową, która pomaga promować produkty, podczas gdy Zara to znana na całym świecie marka modowa z ponad 2000 sklepów detalicznych rozsianymi w różnych państwach i ogromną kolekcją produktów.

Zara może jeszcze odwołać się od decyzji.