Sprzedaż znaków towarowych Merlin.pl

Sklep internetowy Merlin.pl znajduje się w nowych rękach. W lipcu tego roku Merlin Group sprzedała prawa do swojego znaku towarowego oraz prawa autorskie związane z marką Merlin.pl.

 

Zakupy internetowe z dostawą prosto do domu stały się w ciągu ostatnich lat bardzo popularne. Z pewnością wygodniej niż iść do sklepu jest dostać zamówione produkty pod same drzwi. Niebagatelny wpływ miała z pewnością na tę sytuację również pandemia, kiedy, ze względu na ograniczenia, nawet ludzie robiący zakupy w stacjonarnych sklepach przestawili się na zdalne zakupy.

Z tego sukcesu i nowych możliwości dla internetowych platform sprzedażowych nie wydaje się jednak korzystać właściciel sklepu internetowego Merlin.pl, chociaż jest to jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych, który działa z przerwami od 1999 r. Pomimo takiej historii nad sklepem ciągle wiały wiatry zmian. Wchodził już w skład grupy Czerwona Torebka, jego zakup planowała też sieć Empik, tu jednak veto postawił UOKiK. Pomimo prób utrzymania się na powierzchni, w 2015 r. spółka Merlin złożyła wniosek o upadłość. Później jednak w e-sklep zainwestowała grupa Topmall. Na początku 2022 r. Merlin.pl powrócił w odświeżonej formie.

W lipcu 2022 r. nastąpiły też przetasowania własności znaków towarowych związanych z Merlin.pl. Prawa do znaków towarowych merlin.pl oraz do domeny internetowej o takim samym brzmieniu zostały sprzedane przez Magus S.A. w upadłości likwidacyjnej na rzecz Commerce Sp. z o.o., która z kolei przeniosła nabyte prawa na Merlin Store Sp. z o.o., spółkę zależną Berg Holding S.A.