Paris Saint-Germain w metawersum

Klub piłkarski Paris Saint-Germain wkroczył ze swoimi znakami towarowymi w dziedziny niewymienialnych tokenów NFT oraz w metawersum. Francuska potęga piłki nożnej Paris Saint-Germain, znana również jako PSG, poczyniła pierwsze kroki w kierunku wejścia w metawersum.

 

W ramach zgłoszenia francuskiego krajowego znaku towarowego złożonego 16 marca tego roku paryski klub, który w swoich szeregach może pochwalić się światowej sławy gwiazdami futbolu, takimi jak Lionel Messi, Neymar i Kylian Mbappe, objął następujące obszary: tokeny niewymienne (NFT), multimedia, portfele kryptograficzne, zarządzanie transakcjami kryptowalutowymi, wirtualna odzież, sprzęt sportowy, elektronika.

Paris Saint-Germain to jeden z najbardziej znanych klubów piłkarskich na świecie, a wartość przypisywana nazwie i marce drużyny jest znacząca. Zgłoszenie to stanowi kolejny logiczny krok w celu ochrony danej marki, gdy wchodzi ona do metawersum.

Metawersum (lub metaverse) to rozszerzona wirtualna rzeczywistość, uważana za jedną spośród najszybciej rozwijających się technologii przyszłości. Według planów w metawersum będzie można uczestniczyć za pośrednictwem okularów VR. Sama nazwa pochodzi z fantastyczno-naukowej książki „Śnieżyca” Neala Stephensona i jest zbitką słów meta (czyli poza) oraz sufiksu „-wersum” oznaczającego świat.

Obecnie trend rejestrowania znaków towarowych różnych marek właśnie do użytku w metawersum jest bardzo silny. Ich właściciele najwyraźniej widzą w nowej dziedzinie okazję na dobry zarobek.