(Nie)skończony spór

Spółka Meta, właściciel portalu społecznościowego Facebook, ma problem ze znakiem towarowym w postaci swojego nowego logo z symbolem nieskończoności. Non-profitowy deweloper blockchain pozwał pod koniec kwietnia tego roku Meta Platforms Inc przed amerykańskim sądem federalnym, twierdząc, że nowe logo spowoduje wprowadzenie konsumentów w błąd ze względu na podobieństwo do jego wcześniejszego znaku towarowego zawierającego symbol nieskończoności.

 

Firma Dfinity z siedzibą w Szwajcarii twierdzi, że powiązanie jej przez konsumentów z Meta, ze względu na niejasne historie z prywatnością użytkowników Facebooka, może zaszkodzić wysiłkom organizacji non-profit, aby przyciągnąć użytkowników do jej platformy blockchain. Firma Dfinity została założona w 2016 r. Jej Internet Computer to publiczna sieć blockchain zaprojektowana do hostowania uwierzytelnionych inteligentnych kontraktów. Spółka zarejestrowała znak towarowy zawierający symbol nieskończoności w 2018 r.

Facebook Inc zmienił nazwę na Meta w październiku zeszłego roku, aby odzwierciedlić swoje plany skupienia się na Metaverse (metawersum), wirtualnej rzeczywistości. Meta opisała swoje nowe logo jako „ciągłą pętlę”, która przypomina zarówno literę „M”, jak i matematyczny znak nieskończoności. Oznaczenie ma symbolizować nieskończone horyzonty dostępne w Metaverse.

W pozwie spółka Dfinity wskazała, że logo Meta jest łudząco podobne do jej logo. Podkreśliła również, że dyrektor generalny Meta przedstawił w wewnętrznej notatce plany przyjęcia technologii blockchain, co mogłoby jeszcze zwiększyć prawdopodobieństwo pomyłki między firmami.

Dfinity zwróciła się do sądu o zakazanie spółce Meta używania spornego logo oraz o zapłatę odszkodowania w nieokreślonej jeszcze wysokości.