LOT czy Lufthansa?

Polskie Linie Lotnicze LOT i niemiecki przewoźnik Lufthansa toczą spór o znak towarowy, którego przedmiotem jest nowy logotyp Lufthansy. Niemiecka linia lotnicza przeszła w 2018 r. rebranding, a jego rezultat planowała zarejestrować jako unijny znak towarowy. Ten jednak nie podoba się PLL LOT, ze względu na zbytnie podobieństwo do oznaczenia naszego narodowego przewoźnika.

 

Do tej pory samoloty Lufthansy miały na swoich statecznikach – częściach usterzenia samolotu, wizerunek żurawia na żółtym tle. Pozostałe elementy samolotu miały różnorodne malowanie – czasami maszyny niemieckiej linii były biało-granatowe, inne zaś były w większej części lub całkowicie żółte. Lufthansa postawiła jednak odrobinę unowocześnić swój wizerunek i w 2018 r. rozpoczęła rebranding. W jego wyniku został przeprojektowany również znak żurawia umieszczany na statecznikach, który uzyskał nowocześniejszą linię oraz zupełnie nową kolorystykę. Nowy żuraw jest białego koloru i znajduje się na granatowym tle. Lufthansa zgłosiła swój nowy logotyp do rejestracji jako znak towarowy.

Taki ruch nie spodobał się polskiemu narodowemu przewoźnikowi. LOT od lat używa oznaczenia zawierającego przedstawienie sylwetki białego ptaka na ciemnoniebieskim lub granatowym tle. Teraz oznaczenia obu linii lotniczych, polskiej i niemieckiej, stały się niebezpiecznie podobne. LOT złożył więc sprzeciw wobec rejestracji znaku towarowego konkurenta. Oficjalnie polska linia lotnicza nie wypowiada się na ten temat, potwierdza jedynie sam fakt dokonania takiej czynności.

Teraz obu przewoźnikom pozostaje czekać na decyzję urzędu rejestrującego znaki towarowe w sprawie sprzeciwu. Od tego będzie zależeć, czy na niebie zobaczymy dwa podobne, białe żurawie, czy tylko jednego, a drugi będzie musiał przemalować piórka.