Bitwa na Super-Znaki

Zgłoszenie znaku towarowego to nie tylko formalna procedura, która pozwala na uzyskanie monopolu na dane oznaczenie, ale czasami również sposób na wyprzedzenie lub zablokowanie działań konkurenta. Co więcej, ze zgłoszonych znaków można tez wyciągnąć wnioski co do dalszych działań konkurencji.

Pod koniec ubiegłego roku spółka Super Monsters Animation of Connecticut zgłosiła w Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych do rejestracji znak towarowy „Super Pets”. Kreskówka „Super Monsters” tego producenta, którą można oglądać na platformie Netflix, opowiada o grupie dzieci w wieku przedszkolnym, których rodzice są najbardziej znanymi na świecie potworami, takimi jak wampiry czy wilkołaki. Dzieci-potworki próbują opanować swoje specjalne umiejętności podczas przygotowywania się do przedszkola. Najwyraźniej producent kreskówki oczyma wyobraźni widział już tytuł „Super Pets” jako potencjalne rozszerzenie serii. W rezultacie zaczął ubiegać się o rejestrację znaku towarowego „Super Pets” dla usług rozrywkowych obejmujących seryjne programy telewizyjne i filmy z zakresu  animacji i kreskówek oraz usługi produkcji animacji.

Tuż po tym, jak 10 czerwca 2018 r. opublikowano to zgłoszenie, szybko jako Flash, jedna z postaci z komiksów DC Comics obdarzona mocą super-szybkiego poruszania się, samo DC Comics zgłosiło do rejestracji znak „Super-Pets” dla książeczek dla dzieci. Zgłoszenie odnosi się do serii DC Comics „Legion Super-Zwierzaków” („Legion of Super-Pets”), której rynkowa popularność przychodzi i odchodzi, ale zawiera w sobie linię ciągle publikowanych książek dla dzieci.

Znaki te są do siebie bardzo podobne i istnieje możliwość, że będą ze sobą konkurować. Nie jest więc wykluczone, że któraś z tych dwóch firm straci zimną krew i złoży sprzeciw wobec zgłoszenia konkurenta.