Gigant technologiczny Apple został oskarżony o naruszenia dotyczące znaku towarowego w nowym procesie w sprawie oznaczenia „Memoji”.
Problemy prawne Apple związane ze znakiem towarowym „Memoji” powstały ze względu na wniesienie przez spółkę Social Technologies pozwu, w którym oskarża ona Apple o nadużycie praw do znaku towarowego, w tym kieruje przeciwko koncernowi zarzuty co do sytuacji, w których Apple twierdziło, że jest właścicielem znaku towarowego „Memoji”.
W pozwie złożonym pod koniec września 2019 r. w sądzie w Nowym Jorku Social Technologies twierdzi, że Apple niewłaściwie i nieuczciwie wskazuje oznaczenie „Memoji” jako zarejestrowany znak towarowy, mimo że nie jest właścicielem praw do takiego znaku w Stanach Zjednoczonych. W szczególności firma twierdzi, że Apple błędnie oznaczyło charakter znaku „Memoji”, umieszczając ten termin na liście znaków towarowych należących do Apple na swojej stronie internetowej, które to działanie rzekomo ma być próbą „oszukania ogółu społeczeństwa ze szkodą dla Social Tech”.
Krótko mówiąc, wprowadzenie w błąd ma polegać na tym, że Apple używa na swojej stronie internetowej w stosunku do oznaczenia aplikacji „Memoji” symbolu R oznaczającego zarejestrowany znak towarowy, a nie symbolu TM lub SM, który oznacza znak towarowy lub znak usługowy, który niekoniecznie uzyskał rejestrację w Amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych.
W pozwie podniesiono również szeroki zakres reklamowy oznaczenia „Memoji”, które jest wykorzystywane nie tylko do promowania iPhone’ów i iPadów, ale także – zgodnie z pozwem – jako „maskotka dla całej marki”, np. do promowania Apple Music.