PayPal żąda zapłaty

PayPal wniósł pozew przeciwko mało znanemu start-upowi udzielającemu pożyczek z powodu naruszenia praw do znaku towarowego. Przedmiotowy start-up to działający w USA to Lenmo, który określa się jako platforma pożyczkowa typu peer-to-peer.

 

Firma PayPal twierdzi w pozwie, że marka Lenmo jest oczywistą imitacją popularnej marki Venmo należącej do PayPal. Innymi słowy, PayPal oskarża Lenmo o próbę niezgodnego z prawem wykorzystania renomy i popularności, jak również zaufania klientów do platformy Venmo w celu przyciągnięcia nowych użytkowników. PayPal wskazał w pozwie na swoje obawy, że klienci mogą niesłusznie uważać, że Lenmo i Venmo są ze sobą powiązane gospodarczo. W rzeczywistości są one przecież rywalami.

PayPal, rodzic Venmo, również prowadzi działalność pożyczkową. PayPal udziela niewielkich pożyczek sprzedawcom i konsumentom. Dlatego, jeśli weźmie się pod uwagę działalność Venmo w kontekście organizacji PayPal, ma on interesy konkurencyjne z Lenmo. Bez wątpienia PayPal nie byłby zadowolony, gdyby konkurent skutecznie skorzystał z siły wykształconej przez PayPal marki.

Popularyzacja znaku towarowego i skłonienie ludzi do zaufania danemu produktowi czy usłudze wymaga czasu i znacznych inwestycji w marketing marki. W drugim kwartale 2019 r. firma PayPal wydała 356 milionów dolarów na wydatki związane z marketingiem, w porównaniu z 307 milionami dolarów w ubiegłym roku. Koszty marketingu firmy PayPal w drugim kwartale wyniosły prawie 10% łącznych przychodów firmy. W opinii firmy PayPal jej konkurent robi sobie darmowy marketing wobec swojej marki Lenmo. PayPal chce, aby sąd zmusił Lenmo do zrzeczenia się praw do znaku towarowego oraz aby Lenmo zapłaciło mu odszkodowanie.