Australijska alma mater brytyjskiego króla Karola III bezskutecznie starała się o zarejestrowanie znaku towarowego, który okazał się łudząco podobny do innej marki.
Jedna z najbardziej ekskluzywnych australijskich prywatnych szkół powołała się na swojego byłego ucznia, obecnego króla Anglii, Karola III, w połowicznie udanej próbie zarejestrowania znaku towarowego obejmującego wyrażenie „Timbertot” w odniesieniu do swoich ośrodków wczesnej edukacji, mimo że inny ośrodek opieki nad dziećmi używa już podobnej nazwy.
Szkoła podstawowa w Geelong złożyła wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego „Timbertot” w odniesieniu do szeregu materiałów edukacyjnych w ramach programu wczesnego uczenia się w kampusach Corio i Toorak w Wiktorii. Wniosek ten opierał się na szkolnym programie Timbertop, realizowanym w odległych górach stanu, w którym w latach sześćdziesiątych XX wieku uczestniczył król Karol III. Szkoła oświadczyła, że chce opracować rodzinę znaków towarowych związanych z tą nazwą.
We wniosku o rejestrację znaku powołano się na przeszłą obecność w szkole Timbertop nie tylko króla Karola, ale także innych znanych absolwentów, w tym australijską piosenkarkę i autorkę tekstów Missy Higgins oraz pisarza Johna Marsdena, który uczył też w tej szkole w latach 80. Problemem w rejestracji okazało się jednak to, że inny środek opieki nad dziećmi w Brisbane nosi już nazwę „Timber Tots”. W związku z tym, decyzją wydaną w czerwcu 2024 r. Australijski Urząd ds. Znaków Towarowych ograniczył używanie przez szkołę możliwość używania oznaczenia „Timbertots”, jako że jest ono łudząco podobne do innych marek. Znak otrzymał jednak ochronę na takie towary, jak torby na laptopa, stroje kąpielowe i odzież.
W toku postępowania szkoła argumentowała, że znak „Timbertop” był używany przez nią konsekwentnie od 1953 r., kiedy utworzono kampus. Uczniowie rozpoczynają naukę w szkole jako „Timbertot”, a następnie kontynuują naukę w Geelong Grammar School, aby zostać uczniami Timbertop”. Zgłaszający uważał, że znacząca i zauważalna renoma marki „Timbertop” trwająca od ponad 70 lat rozciąga się również na używanie nazwy „Timbertot” jako rodziny powiązanych znaków towarowych. Australijski urząd nie podzielił jednak tego argumentu.