Tęcza nie dla wszystkich

Producent cukierków Skittles, spółka Wrigley, ugodziła się z firmą zajmującą się konopiami indyjskimi w sprawie o naruszenie praw do znaku towarowego.

 

Wrigley, producent wielokolorowych cukierków Skittles o owocowych smakach, rozstrzygnął właśnie spór sądowy, w którym oskarżał sprzedawcę towarów związanych z konopiami indyjskimi o naruszenie znaku towarowego „Skittles” w celu marketingu produktów pod nazwą „ZKITTLEZ”.

Zgodnie z zaproponowanym nakazem o trwałym skutku złożonym w pierwszy poniedziałek lipca w sądzie federalnym w Chicago, spółka Terphogz LLC zgodziła się nie używać oznaczeń „Skittles”, „Zkittlez” ani żadnych podobnych w sprzedaży i reklamie produktów związanych z konopiami indyjskimi.

Terphogz musi więc przestać używać sloganów, takich jak „Taste the Z Train” i „Taste the Strain Bro”, które Wrigley uznał za zbyt podobne do wieloletniego sloganu Skittles „Taste the Rainbow”  – „spróbuj tęczy”, który to slogan nawiązuje do tęczowych kolorów cukierków Skittles.

Pozwana spółka zgodziła się również zrezygnować z nazwy domeny zkittlez.com. Aby wejść w życie, zawarta ugoda wymaga jeszcze zgody sądu.

Spółka Wrigley oskarżyła Terphogz o nieuczciwe wykorzystywanie generowanej przez markę Skittles już od ponad 50 lat renomy poprzez „swobodne używanie” znaków łudząco podobnych do oznaczenia „Skittles” do sprzedaży marihuany, akcesoriów związanych z narkotykami i innych towarów, z których niektóre również miały nałożony motyw tęczy. Pozwana spółka twierdziła, że nie sprzedawała marihuany, ale udzielała licencji na swoje prawa własności intelektualnej innym firmom, które legalnie sprzedawały marihuanę.