Swarovski błyszczy w Metaverse

Producent kryształowej biżuterii Swarovski bada świat Metaverse – ujawniono właśnie zgłoszenie znaku towarowego dokonane przez tę austriacką spółkę.

 

Renomowana austriacka firma Swarovski, znana ze swoich kryształów i kamieni szlachetnych, złożyła niedawno wniosek o rejestrację znaku towarowego, co sugeruje jej rychłą ekspansję do świata wirtualnego. Biżuteryjna firma chce najwyraźniej zabezpieczyć sobie tyły na wypadek konieczności wkroczenia do rzeczywistości NFT, szukając ochrony swojego oznaczenia dla plików cyfrowych do pobrania, w tym nagrań z pokazów mody, filmów i memów, wszystkich uwierzytelnionych za pomocą NFT.

Zgłoszenia znaków towarowych obejmują szeroką gamę produktów, sygnalizując zainteresowanie firmy Swarovski również kosmetykami nieleczniczymi i okularami do korzystania w wirtualnej rzeczywistości. Co więcej, firma bada świat NFT, szukając ochrony dla plików cyfrowych do pobrania, w tym nagrań z pokazów mody, filmów i memów, wszystkie uwierzytelnione przez NFT.

Ponadto firma Swarovski ma na celu oferowanie wirtualnych towarów do pobrania, w tym plików obrazów kamieni szlachetnych, biżuterii, akcesoriów i artykułów modowych. Najwyraźniej lśniąca biżuteria Swarovski może być już niedługo dostępna nie tylko w wersji fizycznej, ale i cyfrowej. Wskazuje to więc na potencjalne zainteresowanie firmy Swarovski eksploracją Metaverse w niedalekiej przyszłości.

Jest to kolejna firma modowa, która dba o rejestrację swojego znaku towarowego w Metaverse. Z kolei najgłośniejszy spór w tym zakresie również dotyczy mody – torebek Birkin oferowanych przez markę Hermès i bez zgody firmy przekształconych w tokeny NFT.