Gucci przegrywa w Japonii

Dom mody Gucci przegrał ostatnio walkę w celu zablokowania rejestracji japońskiego znaku towarowego.

 

Znany dom mody przegrał w Japonii postępowanie przed tamtejszym urzędem zajmującym się rejestracją znaków towarowych, który odmówił zablokowania rejestracji spornego znaku, który nie spodobał się Gucci. Jak twierdzi dom mody, spowoduje to wprowadzenie konsumentów w błąd. Decyzją z 12 lipca 2022 r. Japoński Urząd Patentowy zakończył wszczęte przez Gucci postępowanie w sprawie sprzeciwu wobec wniosku o rejestrację znaku „CUGGL” do użytku na odzieży i obuwiu.

Znak stanowi, zdaniem domu mody, nawiązanie do słynnego nazwiska Gucci, w związku z czym konsumenci pomyślą o tak oznaczonych towarach, że pochodzą one od marki Gucci lub są w inny sposób z nią powiązane. Gucci zarzucało w sprzeciwie, że sporny znak jest podobny do znaku towarowego, który jest dobrze znany wśród konsumentów w Japonii jako znak wskazujący towary lub usługi związane z działalnością innego podmiotu i jest on używany do nieuczciwych celów (w odniesieniu do celu uzyskania nieuczciwych zysków, w celu wyrządzenia drugiej osobie szkody lub w innych nieuczciwych celach).

Rozpatrujący spór urząd nie znalazł natomiast podobieństwa między oznaczeniami „GUCCI” i „CUGGL” z wizualnego, fonetycznego i koncepcyjnego punktu widzenia. Ze względu na niski stopień podobieństwa między tymi dwoma znakami Izba Sprzeciwów japońskiego urzędu uznała, że ​​nie ma powodu, by sądzić, że właściwi konsumenci błędnie uznają za źródło przedmiotowych towarów markę Gucci lub pomyślą, że zgłaszający znak jest gospodarczo powiązany z Gucci.