Dom mody Gucci przegrał ostatnio walkę w celu zablokowania rejestracji japońskiego znaku towarowego.
Znany dom mody przegrał w Japonii postępowanie przed tamtejszym urzędem zajmującym się rejestracją znaków towarowych, który odmówił zablokowania rejestracji spornego znaku, który nie spodobał się Gucci. Jak twierdzi dom mody, spowoduje to wprowadzenie konsumentów w błąd. Decyzją z 12 lipca 2022 r. Japoński Urząd Patentowy zakończył wszczęte przez Gucci postępowanie w sprawie sprzeciwu wobec wniosku o rejestrację znaku „CUGGL” do użytku na odzieży i obuwiu.
Znak stanowi, zdaniem domu mody, nawiązanie do słynnego nazwiska Gucci, w związku z czym konsumenci pomyślą o tak oznaczonych towarach, że pochodzą one od marki Gucci lub są w inny sposób z nią powiązane. Gucci zarzucało w sprzeciwie, że sporny znak jest podobny do znaku towarowego, który jest dobrze znany wśród konsumentów w Japonii jako znak wskazujący towary lub usługi związane z działalnością innego podmiotu i jest on używany do nieuczciwych celów (w odniesieniu do celu uzyskania nieuczciwych zysków, w celu wyrządzenia drugiej osobie szkody lub w innych nieuczciwych celach).
Rozpatrujący spór urząd nie znalazł natomiast podobieństwa między oznaczeniami „GUCCI” i „CUGGL” z wizualnego, fonetycznego i koncepcyjnego punktu widzenia. Ze względu na niski stopień podobieństwa między tymi dwoma znakami Izba Sprzeciwów japońskiego urzędu uznała, że nie ma powodu, by sądzić, że właściwi konsumenci błędnie uznają za źródło przedmiotowych towarów markę Gucci lub pomyślą, że zgłaszający znak jest gospodarczo powiązany z Gucci.