Świeżo zgłoszone znaki towarowe „TikTok Music” sugerują przygotowania serwisu do globalnego uruchomienia usługi o takiej właśnie nazwie. Gigant mediów społecznościowych z siedzibą w Chinach zgłosił znak towarowy „TikTok Music” w krajach takich jak Wielka Brytania, Singapur, Nowa Zelandia, Meksyk, Malezja i Kostaryka.
Znak „TikTok Music” został już wcześniej zgłoszony również w USA. Wszystkie zgłoszenia znaków towarowych zawierają podobny zestaw towarów lub usług wskazanych do ochrony, takich jak aplikacje do słuchania muzyki, tworzenia list odtwarzania, komentowania utworów i uczestniczenia w karaoke. Usługi opatrzone znakiem pozwolą użytkownikom TikTok Music kupować, odtwarzać, udostępniać i pobierać muzykę, jak również tworzyć, polecać i udostępniać swoje listy odtwarzania, ale też komentować poszczególne piosenki i albumy.
Właściciel TikToka, chińska spółka ByteDance, obsługuje już podobną usługę strumieniowego przesyłania muzyki o nazwie Resso w Indiach, Brazylii i Indonezji. Resso ma identyczne funkcje jak te opisane powyżej, z przewijaniem w pionie podobnym do tego na TikToku. Serwis pozawala przeglądać utwory, umożliwia zmianę zdjęć okładek list odtwarzania oraz komentowanie utworów i albumów.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2020 r., Resso odnotowało znaczny wzrost zysków na rynkach, na których działa. Według firmy analitycznej Sensor Tower, firma odnotowała 42,3 miliona pobrań z App Store i Google Play od stycznia do maja tego roku. Aplikacja do strumieniowego przesyłania muzyki miała również 184 miliony pobrań przez całe swoje istnienie. TikTok w międzyczasie wywarł duży wpływ na przemysł muzyczny, ponieważ wiele hitów było napędzanych viralowymi filmikami zamieszczanymi na platformie.
Raport wydany przez firmę w zeszłym roku wskazywał, że 175 piosenek, które zyskały popularność na TikToku znalazło się na liście Billboard 100. Piosenki popularne na TikToku zwiększają również liczbę wyświetleń na YouTube i innych podobnych platformach do streamingu muzyki, takich jak Spotify.