Książęce archetypy na Spotify

Meghan Markle chce zarejestrować słowo „archetypy” jako znak towarowy po tym, jak ogłosiła, że słowo to zostanie użyte jako tytuł jej nadchodzącego podcastu na Spotify.

 

40-letnia księżna Sussex złożyła już w marcu tego roku wniosek o rejestrację znaku w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych. Wykaz towarów i usług wskazanych w zgłoszeniu zawiera różnorodne pozycje „w zakresie kulturowego traktowania kobiet i stereotypów wobec kobiet”. Wymieniono tu wiele usług, od podcastów, telewizji, płyt DVD, po usługi rozrywkowe rozpowszechniane za pośrednictwem telewizji kablowej lub satelitarnej. Wniosek został złożony na rzecz Archewell Audio, która to fundacja jest własnością księcia Harry’ego i Meghan i ma siedzibę w Delaware w USA.

Gdyby rejestracja znaku została przyznana, właścicielami znaku towarowego byliby Harry i Meghan, a nie Spotify. Firma zajmująca się strumieniowaniem muzyki rzekomo zapłaciła książęcej parze kwotę 31 milionów dolarów za produkcję podcastów na jej platformę.

Podcast Harry i Meghan na Spotify zadebiutuje tego lata, jak ogłosiła fundacja Archewell i będzie prowadzony przez Meghan. Będzie ona rozmawiała z historykami i ekspertami o kobietach. W zwiastunie projektu Archewell Audio Meghan Markle powiedziała, że chce wyjaśniać stereotypy i narracje budowane wokół kobiet.