Książęce oznaczenia

Książę Harry i Meghan Markle wszczęli spór dotyczący znaku towarowego „Archewell” na Filipinach. Książę i księżna Sussex podejmują działania przeciwko filipińskiemu właścicielowi małej firmy Move, w związku z wprowadzeniem marki Archewell na rynek przez książęcą parę.

 

W ubiegłym roku książę Harry i Meghan Markle szukali ochrony prawnej dla swojej marki „Sussex Royal” w postaci rejestracji znaku towarowego, ale napotkali kilka przeszkód. To, co zaczęło się, gdy młoda para założyła fundację charytatywną, przekształciło się w długotrwałą sagę rozgrywającą się pod okiem opinii publicznej, obejmującą również nieautoryzowane zgłoszenia znaków towarowych. W końcu para potwierdziła, że ​​ich organizacja non-profit nie będzie używać nazwy „Sussex Royal” i wycofała wniosek o rejestrację znaku towarowego. Wkrótce potem ogłoszono nową markę, „Archewell” i nastąpiła fala zgłoszeń znaków towarowych, dokonanych na całym świecie przez spółkę książęcej pary, Cobblestone Lane.

Ze względu na globalną sławę pary, doszło również do wielu prób uzyskania ochrony zarejestrowanego znaku towarowego dla nazwy „Archewell” przez podmioty nieuprawnione. Większość działań związanych ze znakami towarowymi „Archewell” ma miejsce na Filipinach. Jeden z wniosków został złożony przez mieszkankę Iloilo, Ginę Agnes Sarabia w lipcu 2020 r., dla biżuterii w klasie 14 klasyfikacji nicejskiej. Znak jest już używany przez firmę wnioskodawczyni, Sarabia Jewelry, która wprowadziła na rynek gamę luksusowych produktów Archewell.

Innemu zgłoszeniu, wniesionemu przez rezydenta Manilli, Victora Martina Soriano, w lipcu 2020 r. na kosmetyki i zapachy, sprzeciwiła się spółka Cobblestone Lane. Postępowanie w sprawie dopiero się zaczyna, kanadyjska spółka musi bowiem dostarczyć odpowiednie dokumenty do filipińskiego urzędu.