Problem ze znakiem towarowym spowodował, że TuNo firmy Schouten stał się „wegańskim zielonym tuńczykiem”. Holenderska grupa produkująca bezmięsne zamienniki ryb Schouten Europe zmieniła nazwę swojego nowo wprowadzonego alternatywnego tuńczyka „TuNo” na „Vegan Green Tuna”.
Spory dotyczące znaków towarowych mogą doprowadzić do konieczności przeprowadzenia poważnych zmian biznesowych, w tym całkowitego rebrandingu. Przekonała się o tym holenderska firma Schouten. Ogłoszenie o zmianie nazwy jej najnowszego produktu pojawiło się pięć dni po tym, jak jej amerykański konkurent, Atlantic Natural Foods, wydał publiczne oświadczenie, w którym stwierdził, że Schouten naruszyło prawa spółki w związku z podobnym brandingiem.
Pod koniec stycznia 2021 r. spółka Atlantic Natural Foods poinformowała, że zaangażowała holenderskiego pełnomocnika do obrony praw do znaku towarowego koniecznej w razie potrzeby, chociaż ma nadzieję, że sprawa nie zakończy się przed sądem. W ciągu jednego dnia Schouten odpowiedziało, zobowiązując się do zmiany nazwy swojego produktu. Holenderska firma zwróciła uwagę, że dostarcza swój produkt tylko jako składnik zainteresowanym przedsiębiorcom z branży gastronomicznej, chociaż pod koniec lutego tego roku będzie on dostępny na półkach głównych holenderskich sprzedawców detalicznych.
Dyrektor zarządzający Schouten oświadczył, że zmiana nazwy nie jest dla spółki głównym problemem, ponieważ nie sprzedaje ona produktu jako marki lub produktu konsumenckiego – stąd decyzja o zmianie nazwy i uszanowanie zarejestrowanego znaku towarowego. Spółka Schouten wskazał również, że spodziewa się dalszego rozszerzenia swojej oferty produktów zastępujących ryby w nadchodzącym roku.