W połowie listopada 2020 r. spółka Instagram, LLC wniosła w USA sprzeciw przeciwko rejestracji znaku THRIFTAGRAM zgłaszającego Thriftagram.com, twierdząc, że jej własne oznaczenie poniesie szkodę w wyniku rejestracji znaku zgłaszającego.
Duże i popularne firmy dbają o swoje interesy, również te dotyczące znaków towarowych. Takie „dbanie” polega nierzadko także na blokowaniu oznaczeń innych przedsiębiorców, w szczególności tych mniejszego kalibru.
Zgodnie z treścią wniesionego sprzeciwu spółka Thriftagram.com stara się zarejestrować znak THRIFTAGRAM dla takich usług, jak usługi sklepów detalicznych online obejmujące odzież, artykuły gospodarstwa domowego, elektronikę i książki. Instagram zapewnia w sprzeciwie, że od 2010 r. nieprzerwanie używa znaku INSTAGRAM w związku z „usługą udostępniania zdjęć i serwisów społecznościowych oraz aplikacji”. Ponadto Instagram jest właścicielem różnych zarejestrowanych znaków towarowych zawierających element słowny INSTAGRAM, w tym chroniących takie usługi, jak „Zakupy i usługi płatnicze”, „Udostępnianie tymczasowego oprogramowania online, którego nie można pobrać, umożliwiającego transmisję obrazów i audiowizualnych treści wideo”, a także innych towarów i usług.
Ponadto Instagram wskazuje, że znak INSTAGRAM ma silny charakter odróżniający, zaś oznaczenie THRIFTAGRAM wywołuje łudząco podobne wrażenie do znaku INSTAGRAM, w związku z czym może powodować wprowadzenie w błąd konsumentów, szczególnie w odniesieniu do pochodzenia oferowanych towarów lub usług. Konsumenci mogą ponadto błędnie uznać, że pomiędzy obiema spółkami występują powiązania gospodarcze.