Merlin.pl wraca do gry

Merlin.pl, jeden z prekursorów sprzedaży internetowej na rynku polskim, wraca do gry i odzyskuje swój znak towarowy.

 

W dobie pandemii, pracy zdalnej i ograniczania wychodzenia z domu coraz większą popularnością cieszą się zakupy online. Obecnie niekoronowanym królem na rynku zakupów online jest platforma Allegro.pl. Mało kto jednak pamięta, że na początku wprowadzania zakupów online w Polsce dużym graczem na tym polu był również sklep internetowy Merlin.pl. Ten ostatni zaczął mieć jednak problemy finansowe. W ubiegłym roku w spółce Merlin przeprowadzono jednak restrukturyzację, Merlin walczył też o odzyskanie praw do znaku towarowego.

Do tej pory spółka Merlin formalnie dzierżawiła swój znak towarowy od będącej w upadłości spółki Magus. Syndyk przyjął jednak teraz ofertę Merlin przejęcia znaku towarowego i domeny Merlin.pl, opiewającą na 1,616 mln zł. Nie było to pierwsze postępowanie w tej sprawie. Początkowo znak towarowy wyceniono na 8 mln zł.

Odzyskanie praw do znaku towarowego oraz znalezienie inwestorów, czego podobno również dokonała spółka, może pomóc jej z powrotem porządnie stanąć na nogi. Bez nowego inwestora Merlin.pl nie była bowiem w stanie płacić gotówką za dostawy towarów, a bez praw do znaku towarowego nie mogła z kolei zabezpieczać na nim płatności.

Widać w tej sprawie, jak ważne jest dla przedsiębiorcy posiadanie praw do znaku towarowego.