Pepsi walczy z wodą

Dawid czasem potrafi wygrać z Goliatem globalnego handlu – indyjska spółka wygrała prawną batalię z koncernem PepsiCo o prawa do używania nazwy „Mountain Dew”.

 

MagFast Beverages wygrało kilka dni temu walkę z PepsiCo o użycie znaku towarowego „Mountain Dew”. W toku postępowania indyjska spółka podnosiła, że już w 2000 r. zaczęła sprzedawać pakowaną wodę pitną o nazwie „Mountain Dew”. Prezes spółki wskazał, że 20 lat temu założył firmę sprzedającą wodę mieszkańcom Indii pod nazwą „Mountain Dew”. Ze względu na wysoką jakość produktu marka ta zdobyła uznanie w całym kraju.

Koncern PepsiCo z USA wprowadził natomiast na rynek indyjski swój napój bezalkoholowy pod taką samą nazwą dopiero w 2003 r. PepsiCo złożyło pozew przeciwko małej firmie w sądzie w Delhi w kwestii rzekomego naruszenia jego znaku towarowego. Koncern przegrał sprawę w pierwszej instancji, ale wniósł apelację od wyroku.

Sąd Najwyższy w Delhi oddalił jednak apelację producenta słodzonego napoju „Mountain Dew”. W toku postępowania zostały przejrzane i zbadane po raz wtóry wszystkie materiały dowodowe. Badano je pod kątem autentyczności produktu. To jednak nie jest jeszcze finał sprawy. PepsiCo chce teraz przekazania sprawy do innego sądu twierdząc, że sąd w Delhi był od początku niewłaściwy w sprawie.