Prawniczy filtr Snapchata

Snapchat wniósł w USA sprzeciw przeciwko zgłoszeniu znaku towarowego dla emoji. Gigant technologiczny z zakresu mediów społecznościowych burzy się ze względu na zgłoszenie startupu, twierdząc, że obie firmy mają zbyt podobne nazwy produktów.

 

Hierographics Inc., firma zajmująca się rozwojem urządzeń mobilnych i stron internetowych, stworzyła aplikację „Badmoji”, która umożliwia użytkownikom dodawanie buź diabełków do ich klawiatur w ramach emoji. Snap Inc., spółka macierzysta Snapchata, twierdzi w sprzeciwie złożonym w Amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych, że nazwa „Badmoji” jest zbyt podobna do jej własnego oznaczenia „Bitmoji”. W komunikacie prasowym dyrektor generalny Hierographics wskazał, że firma będzie walczyć o utrzymanie swojej nazwy przed amerykańskim urzędem.

Snap Inc. stwierdziła w sprzeciwie, że ​​potencjalne pomyłki między tymi dwiema markami mogą zaszkodzić marce Bitmoji. Bitmoji umożliwia użytkownikom tworzenie niestandardowych awatarów, zarówno za pośrednictwem aplikacji Snapchat, jak i innego oprogramowania, po zainstalowaniu odpowiedniej klawiatury. Firma posiada rejestracje znaków towarowych, które umożliwiają jej używanie oznaczenia „Bitmoji” na towarach takich jak odzież, artykuły gospodarstwa domowego  czy zabawki.

Obie firmy już wcześniej prowadziły spór dotyczący znaku towarowego. W styczniu 2019 r. pełnomocnicy Snapchata wnieśli sprzeciw wobec wykorzystywania przez Hierographics Inc. nazwy „Badmoji” w odniesieniu do oprogramowania.

Według skargi ze Snapchata każdego dnia korzysta 238 milionów ludzi. Według informacji prasowej Hierographics około 36 000 osób pobrało aplikację Badmoji.