Konkurent FIFA pod ostrzałem Manchesteru United

Manchester United pozywa producenta gry Football Manager ze względu na naruszenie praw do znaków towarowych. Właściciel drużyny piłkarskiej powołuje się na rzekomo niezgodne z prawem i niewłaściwe użycie herbu, logo i marki zespołu. Manchester United zarzuca, w grze Football Manager w błędny sposób przedstawiono markę „Manchester United”, używając ogólnego czerwono-białego logo zamiast właściwego czerwonego herbu.

 

Zarówno wydawca gry, spółka SEGA, jak i drugi pozwany, Sports Interactive, odpierają atak twierdząc, że użycie nazwy klubu Manchester United jest „uzasadnionym odniesieniem w kontekście piłki nożnej”. Ponadto takie obejście brandingu drużyny rzekomo istniało od debiutu serii jako Championship Manager w 1992 r. Dopiero teraz właściciel drużyny Manchester United zdecydował się podjąć jednak kroki prawne.

Kolejnym kontrargumentem, jaki wystosowała SEGA jest to, że Manchester United próbuje zapobiec legalnej konkurencji w dziedzinie gier wideo związanych z piłką nożną. W końcu nie jest tajemnicą, że gry komputerowe tracą zainteresowanie graczy, gdy uniemożliwia się im wykorzystywanie nazwisk prawdziwych zawodników i nazw realnych drużyn. Największą popularnością na tym polu cieszy się z pewnością gra FIFA, w której „grają” najbardziej topowi piłkarze.

Sports Interactive twierdzi również, że pracownicy klubu Manchester United już wcześniej, na długo przed wniesieniem pozwu, poprosili o dostęp do bazy danych piłkarzy wymienionych w grze Football Manager. Innymi słowy, Manchester United najwyraźniej doskonale zdawał sobie sprawę z istnienia gry Football Manager od ponad dwóch dekad. Jeśli te zarzuty się sprawdzą, może okazać się, że roszczenia klubu piłkarskiego są przedawnione.