Książęcy znak towarowy

Książę Harry i księżna Meghan zarejestrowali właśnie nazwę „Sussex Royal” jako znak towarowy. Zastanawiające jest, na ile takie działanie miało związek z wydanym przez książęcą parę oświadczeniem, że rezygnuje ona ze swoich oficjalnych funkcji pełnionych w brytyjskiej rodzinie królewskiej.

 

W środowym oświadczeniu, które wywołało szok wśród Brytyjczyków, książę i księżna Sussex ujawnili swoje plany wycofania się z obowiązków królewskich i „przejścia na nowy model życia” oraz uzyskania niezależności finansowej. Fakt, że przyznano im w Wielkiej Brytanii znak towarowy „Sussex Royal”, zdecydowanie może pomóc w tym zakresie. Prawo ochronne przyznane przez brytyjski Urząd ds. Własności Intelektualnej, obejmuje dziesiątki towarów i usług z zakresu odzieży, kampanii reklamowych, zbiórki pieniędzy na cele charytatywne, edukacji i usług opieki społecznej. Ze znaku prawdopodobnie będzie też mogła korzystać fundacja książęcej pary, The Foundation of the Duke and Duchess of Sussex.

Po ogłoszeniu nowiny para opublikowała szczegółowy dokument opisujący strukturę i finansowanie ich gospodarstwa domowego. W oświadczeniu stwierdzono, że Harry i Meghan nie będą już otrzymywać finansowania należnego rodzinie królewskiej i osiągną niezależność finansową. Wiadomość o rezygnacji z obowiązków królewskich zdominowała na początku stycznia 2020 r. pierwsze strony brytyjskich gazet.

Po zaręczynach pary w 2017 r. Pałac Kensington ogłosił, że ​​była aktorka zrezygnowała na pewien czas ze swoich własnych celów charytatywnych na rzecz współpracy z Royal Foundation, którą książę Harry i jego brat założyli razem w 2009 r. Jednak w zeszłym roku ogłoszono, że Harry i Meghan formalnie odcięli się od Royal Foundation, organizacji, które koordynuje ich działalność charytatywną wraz z Williamem i Kate, księciem i księżną Cambridge. Jakąkolwiek działalność para książęca planuje obecnie prowadzić, ma już dla niej gotowy zarejestrowany znak towarowy.