Ok, boomer!

Amerykańska telewizja Fox złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego „OK, boomer” i planuje nazwać tą frazą program telewizyjny. Hasło „OK, boomer” zyskało popularność ze względu na jego używanie w aplikacji TikTok, zanim rozprzestrzeniło się na resztę Internetu jako kod dla nastolatków, aby wyśmiewać starsze pokolenia za bycie poza zasięgiem ciekawych informacji i niezrozumienie problemów współczesnego świata.

 

W ciągu zaledwie kilku tygodni fraza ta zrodziła się z memu w aplikacji TikTok i przyciągnęła do siebie uwagę mainstreamu nawet w polityce. Ze zgłoszenia znaku towarowego wynika, że telewizja Fox prawdopodobnie zamierza używać tego wyrażenia jako nazwy reality show, serialu komediowego lub teleturnieju.

To niepozorne wyrażenie zyskało w ostatnim czasie ogromną popularność. Pojawia się na wszelkiego rodzaju towarach dostępnych online. Tylko w ostatnim miesiącu wyrażenie to zwróciło nawet uwagę znacznie większych marek, takich jak Netflix, Planters i Natural Lite. Nic dziwnego, że wobec popularności tej krótkiej frazy znalazło się wiele podmiotów chcących ją zmonetyzować.

Rejestracja znaku towarowego „Ok, boomer” nie jest jednak jeszcze przesądzona. Ze względu na to, że oznaczenie to weszło poniekąd do domeny publicznej, i Urząd Patentowy i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych może zdecydować, że takie oznaczenie nie może zostać zmonopolizowane wyłącznie na rzecz jednego podmiotu. Urzędy patentowe często postępują w ten sposób, kiedy Internet obiega moda na jakieś konkretne oznaczenie, o które biją się później różne podmioty.