Rihanna pozywa swojego ojca

Światowa gwiazda pop, Rihanna, a właściwie Robyn Rihanna Fenty, wniosła pozew przeciwko własnemu ojcu, Ronaldowi Fenty’emu, dotyczący nazwy jego firmy. Rihanna twierdzi, że nazwa firmy jej ojca, zajmująca się wyszukiwaniem i rozwojem młodych talentów, Fenty Entertainment, założona w 2017 r., narusza jej prawa do znaku towarowego „Fenty”.

 

Pomimo tego, że jest to rodzinne nazwisko piosenkarki, „Fenty” jest również nazwą bardzo udanej i popularnej linii kosmetyków Rihanny, których sprzedaż rozpoczęto w 2012 r. Rihanna twierdzi w pozwie, że jej ojciec odnosi sukcesy rynkowe właśnie dzięki popularności jej linii kosmetyków.

Rihanna wskazała także, że Ronald Fenty wykorzystywał jej osobę, przedstawiając siebie i swojego partnera biznesowego Mosesa Joktana Perkinsa jako swoich przedstawicieli, aby „pozyskać miliony dolarów” od kontrahentów, mimo że nie byli oni rynkowo związani z piosenkarką. Gwiazda twierdzi, że Ronald Fenty proponował nawet swoim klientom ekskluzywny koncert za wynagrodzeniem w wysokości 15 milionów dolarów, w imieniu Rihanny, jednak bez jej upoważnienia.

Przed złożeniem pozwu w sądzie federalnym w Kalifornii, Rihanna wysłała kilka pism wzywających do zaprzestania działalności i rezygnacji z wykorzystywania nazwy „Fenty Entertainment”, jednak bezskutecznie. Piosenkarka domaga się w pozwie nałożenia na jej ojca zakazu wykorzystywania znaków towarowych „Fenty”, a także zapłaty odszkodowania z powodu szkody wyrządzonej wprowadzającą w błąd reklamą.

Do podobnego scenariusza na arenie znaków towarowych doszło w sprawie Gucci kontra Gucci Shops Inc. W 1988 r. Paolo Gucci miał nadzieję, że wyrobi sobie markę dzięki nazwisku identycznemu ze znaną na całym świecie luksusową marką ubrań. Paolo złożył wniosek o przyznanie mu znaku towarowego w celu używania swego nazwiska w branży projektowania odzieży. Sąd ostatecznie zdecydował, że nie może używać nazwy „Gucci” jako znaku towarowego, ale może użyć swojego pełnego imienia i nazwiska, Paulo Gucci, oraz oświadczenia, które wyjaśniało, że nie jest on związany z luksusową marką Gucci.