Apple przegrywa z Huawei

Apple nie udało się zablokować rejestracji znaku towarowego „Huawei MatePod” w Chinach, który miałby być używany dla słuchawek konkurencyjnych wobec AirPods.

 

Argument Apple, że znak towarowy „Huawei MatePod” jest zbyt zbliżony do oznaczenia „AirPods” nie przekonał chińskiego Urzędu ds. Znaków Towarowych. Apple może się jeszcze jednak odwołać od decyzji.

Apple sprzeciwiło się używaniu przez firmę z Shenzhen marki „Huawei MatePod” w kategorii słuchawek ze względu na to, że jest ona zdaniem giganta z Doliny Krzemowej zbyt podobna do znaków towarowych Apple dla terminów „Pod”, „iPod”, „EarPods” i „AirPods”. Producent iPhone’a przekonywał, że Huawei w złej wierze wykorzystał znaki towarowe Apple, co może mieć negatywny wpływ na rozpoznawalność oznaczeń używanych przez Apple.

Argument ten nie okazał się jednak przekonujący dla chińskiego organu ds. znaków towarowych, który we wrześniu tego roku orzekł, że istnieją „niewystarczające dowody”, aby udowodnić, że znak Huawei może wprowadzać konsumentów w błąd.

Podobnie jak wiele innych firm technologicznych w dzisiejszych czasach, Huawei promuje własną markę bezprzewodowych słuchawek. Rynek tych produktów stał się bardzo konkurencyjny, odkąd producenci smartfonów zaczęli rezygnować z gniazd słuchawkowych. Do tej pory to Apple było największym graczem na rynku słuchawek bezprzewodowych w Chinach, zajmując 15,6%. Na kolejnych miejscach znalazły się Huawei i Xiaomi.