(Nie)szczęśliwa siódemka

Firma Seven wytoczyła w Australii działa przeciwko międzynarodowej sieci sklepów 7-Eleven o używanie znaku towarowego. Spółka mediowa Seven West Media domaga się od właściciela franczyzy 7-Eleven zaprzestania używania szeregu znaków towarowych zarejestrowanych w Australii z powodu obaw, iż mogą one wprowadzać w błąd konsumentów.

 

Nadawca mediowy złożył w australijskim sądzie pozew z żądaniem zakazu używania lub unieważnienia znaków towarowych zgłoszonych przez 7-Eleven – 7 FRESH, 7 CONNECT i 7 SELECT. Seven twierdzi, że ma ugruntowaną lokalną powszechną znajomość swoich oznaczeń i że używanie znaków towarowych przez 7-Eleven stawia spółkę w niekorzystnej sytuacji prawnej i faktycznej.

Sieć sklepów 7-Eleven uruchomiła w lipcu zeszłego roku aplikację dostawczą pod nazwą 7NOW i złożyła wniosek o rejestrację słownego znaków towarowych 7NOW i 7 Now Device, ale wnioskom zarzucono, że znaki są zbyt podobne do znaku towarowego Seven Network. Sieć sklepów spożywczych złożyła następnie wniosek o wygaszenie znaku Seven Network ze względu na jego nieużywanie, aby umożliwić rejestrację własnych zgłoszeń.

Sieć 7-Eleven działa w Australii od 1977 r. Na arenie międzynarodowej 7 SELECT jest znaną marką własną różnych napojów, żywności i leków sprzedawanych w sieci 7-Eleven. 7 FRESH to nazwa używana wobec produktów spożywczych takich jak sałatki i ciasta. 7 CONNECT to zaś metoda płatności online stworzona przez franczyzę, która jest używana na innych rynkach.