Zoom na naruszenie

Zoom pozwał swojego konkurenta, RingCentral, za naruszenie praw do znaków towarowych. Zoom oskarża firmę o rzekome dalsze używanie swoich znaków towarowych po zakończeniu wieloletniej współpracy.

 

Właściciel aplikacji do wideokonferencji Zoom, usprawniającej pracę zdalną w dobie koronawirusa, pozwał swojego konkurenta RingCentral. Według twierdzeń zawartych w pozwie złożonym w amerykańskim sądzie, obie firmy współpracowały od ponad siedmiu lat, w czasie których Zoom świadczył usługi wideokonferencyjne na rzecz RingCentral w celu odsprzedaży we własnym zakresie, dla marki RingCentral Meetings.

Jednak po drodze umowa ta została zerwana – z pozwu wynika, że ​​rok 2020, który był bardzo udanym rokiem dla Zoom, był dla niej punktem zwrotnym. Firma zdominowała rynek wideokonferencji, które stały się koniecznością biznesową z powodu pandemii COVID-19. Zgodnie z pozwem Zoom, RingCentral nadal wprowadzał jednak na rynek i odsprzedawał produkty i usługi Zoom nowym klientom oraz wykorzystywał w tym celu znaki towarowe należące do Zoom, w tym znak wodny „Powered by Zoom” na wyświetlaczu produktu do spotkań RingCentral.

RingCentral komunikował też klientom, że będzie przenosił ich ze spotkań RingCentral z funkcją Zoom na produkt poza Zoom, RingCentral Video, aby poprawić jakość produktu.

Zoom wnosi w pozwie o nakazanie RingCentral zaprzestania używania znaku twarowego „Zoom”, reklamowania produktów sponsorowanych przez Zoom oraz o przyznanie na rzecz Zoom odszkodowania za działania naruszające prawo.