Owocowa sałatka znakowa

Apple i Prepear negocjują ugodę dotyczącą znaku towarowego gruszki będącego przedmiotem sporu. Prepear to nazwa aplikacji służącej do zbierania ulubionych przepisów kulinarnych z dowolnych stron internetowych i sortowania ich w książki kucharskie, w celu planowania posiłków w prosty sposób.

 

W sierpniu tego roku Apple znowu trafiło na pierwsze strony gazet ze względu na swoje wysiłki, by uniemożliwić rejestrację zgłoszenia znaku towarowego przez twórców aplikacji do przygotowywania przepisów i planowania posiłków Prepear. Apple wniosło w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych (USPTO) sprzeciw wobec zgłoszenia znaku towarowego „Prepear”, oparty na domniemanym podobieństwie do własnego logo Apple.

 

Pomimo faktu, że logo Prepear przedstawia zarys gruszki, i to zupełnie nie nadgryzionej – tak jak logo Apple, Apple stwierdziło w swoim sprzeciwie, że logo Prepear „składa się z minimalistycznego wzoru owocu z prostokątnym liściem, który z łatwością przywodzi na myśl słynne logo Apple w postaci jabłka i stwarza podobne wrażenie handlowe”.

 

Super Healthy Kids, firma stojąca za Prepear, wystosowała petycję, próbując przekonać Apple do wycofania sprzeciwu wymierzonego w małą firmę usiłującą chronić na rynku logo. Internetowa petycja zebrała do tej pory ponad 250 000 podpisów.

 

Chociaż Apple nie wycofało sprzeciwu, wydaje się, że rozstrzygnięcie sporu może nadejść dość szybko, ponieważ w ubiegłym tygodniu do Komisji ds. Procesów i Odwołań w USPTO zostały złożone wnioski  obu stron o zawieszenie postępowania sprzeciwowego na 30 dni, ponieważ strony aktywnie uczestniczą w negocjacjach w celu rozwiązania tej sprawy. Pomimo oficjalnej 30-dniowej przerwy każda ze stron może wznowić postępowanie w dowolnym momencie.