Zaszczepiony znak towarowy

Firma farmaceutyczna Pfizer ma dobre hasło do sprzedaży szczepionek przeciwko COVID. Koncern nieuchronnie konkuruje z innymi firmami farmaceutycznymi opracowującymi szczepionki przeciwko wirusowi COVID-19 i najwyraźniej próbuje przeskoczyć swoich konkurentów nowym hasłem.

 

Gigant farmaceutyczny złożył w tym tygodniu zgłoszenie znaku towarowego, aby zmonopolizować na swoją rzecz prawa do wyrażenia: „Nauka dokona przełomu” („Science will make the breakthrough„). Wyrażenie ma być zgodnie z planem firmy używane na kilku różnych polach, w tym w marketingu szczepionek.

Jako że zbliżamy się do możliwości masowych szczepień przeciwko wirusowi COVID-19, firmy farmaceutyczne, które są w stanie sprzedawać szczepionki przeciwko COVID, będą musiały udowodnić, że to ich leki powinny być pierwszym wyborem lekarzy i całych państw, a więc dobry marketing staje się niezbędny. Tym bardziej, że nie jest to jednorazowa transakcja, ale wielomiesięczny, jeżeli nie wieloletni, proces. Prawdopodobnie każdy zaszczepiony będzie musiał okresowo poddawać się ponownemu szczepieniu, a ostatecznie szczepionka trafi pewnie również bezpośrednio do konsumenta. Trzeba więc dobrze ją rozreklamować. Może w tym pomóc chwytliwy znak towarowy.

Chociaż przedstawiciel firmy Pfizer nie wskazał dokładnie, jak będzie wyglądać kampania, ujawnił jednak, że firma planuje użyć wyrażenia zgłoszonego jako znak towarowy w kampanii będącej kontynuacją reklam z hasłem „Nauka wygra” („Science Will Win”).

Niemal miesiąc temu firma Pfizer ogłosiła, że opracowała szczepionkę na koronawirusa, która jest skuteczna w ponad 90 procentach. Liczba ta wzrosła jeszcze bardziej – niemal do 95 procent – po zakończeniu trzeciej fazy badania. Szczepionkę Pfizer-BioNTech COVID-19 zaczęto już podawać osobom najbardziej narażonym na wirusa w Anglii.