Królewskie problemy ze znakiem towarowym

Brytyjski książę Harry i jego żona Meghan Markle znowu napotykają problemy w rejestracji znaku towarowego dla swojej działalności charytatywnej. Zgodnie z informacjami z brytyjskiego Urzędu Własności Intelektualnej, zgłoszenie znaku towarowego „Archewell Duke and Duchess of Sussex”, który jest nazwą ich nowej wspólnej organizacji charytatywnej, stoi w miejscu z powodu kilku problemów z początkowym etapem postępowania.

 

Jednym z głównych powodów zastoju jest to, że sformułowania i opisy towarów i usług wskazanych w zgłoszeniu są nieokreślone i zbyt szerokie. Zgłoszenie nie zostało też poprawnie podpisane. Książę Harry i Markle złożyli wniosek o znak towarowy dla fundacji Archewell 3 marca 2020 r. dla szerokiej gamy towarów i usług, w tym odzieży, materiałów edukacyjnych, czasopism, filmów, podcastów i strony internetowej zawierającej informacje na temat odżywiania, zdrowia i zdrowia psychicznego.

Para ogłosiła utworzenie swojej organizacji charytatywnej na początku kwietnia br. po zerwaniu z brytyjską rodziną królewską, co media społecznościowe natychmiast ochrzciły Megxitem. Para początkowo planowała zarejestrować znaki towarowe dla organizacji charytatywnej pod nazwą „Sussex Royal”, ale musiała wycofać zgłoszenie takiego znaku towarowego, ponieważ nie mogła już używać słowa „royal” dla swojej działalności po ustąpieniu z obowiązków królewskich. Nazwa Archewell została zainspirowana synem pary, Archiem, i greckim słowem „arche”, co oznacza „źródło akcji”.

Książę Harry i Markle podobno przesunęli datę premiery swojej organizacji charytatywnej, ponieważ „przekierowują swoje wysiłki na sprawę Black Lives Matter i szersze reperkusje pandemii COVID-19”, jak wynika z wypowiedzi prasowych.